Vestimentatia a fost dintotdeauna nu numai o necesitate, nu numai o metoda de infrumusetare, dar si o emblema. O emblema de apartinere a unui loc anume, a unei categorii anume, a unui neam. Romanilor nu le plac etichetele care ii incorseteaza si le ingusteaza viziunea, insa una aparte le place tuturor, indiferent cat de aproape sau departe se afla de Romania: se simt foarte romani atunci cand poarta haine si accesorii traditionale romanesti.

Faptul ca hainele sunt o prelungire a propriei fiinte, ca „imbracamintea este o conceptie despre sine pe care fiecare o poarta cu sine” (Henry Michaux), este o realitate sociala. Putem spune chiar ca anumite haine sau accesorii denota un soi de conformism social. Sau poate un nonconformism, cand vine vorba de bijuteriile marilor case de moda ce nu inceteaza a se inova perpetuu.

Vestimentatie si bijuterii romanesti din secolele trecute
Intrucat Dacia secolelor IV si V a numarat importante zacaminte de aur, foarte multe inele, pandantive, bratari si alte bijuterii din acest metal pretios au fost inregistrate si amintite in istorie ca fiind printre primele bijuterii romanesti aparute pe teritoriul nostru, confectionate mereu cu maiestrie de catre mestesugari priceputi in arta bijuteriilor. Cele mai des intalnite modele erau cele de tip „zale”, de unde se presupune ca a venit si numele zeului dacic suprem Zamolxe.
In Romania dinainte de 1800, aproximativ 70% din haine erau cusute de mana, aproape intotdeauna chiar de cei care le si purtau, sau de femeile din familia lor. Materialele folosite atunci erau combinatii intre scoarta, canepa si bumbac. Cel mai important lucru de stiut despre vestimentatia secolului XVII este ca romanii de atunci foloseau vestimentatia ca o formă de manifestare, de apartenenta la un anumit grup sau clasa sociala si de reflectare a nivelului bogatiei sau ocupatiei avute. La nunta, miresele purtau in par flori artificiale, dar si multe „margaritare”, dupa cum ne spun istorisirile lui Paul de la Alep. In toate zilele de sarbatoare, femeile se imbracau diferit si purtau „tot felul de giuvaeruri scumpe”, iar la gat o salba de argint sau de aur, in functie de statutul lor social. Astfel putem spune ca atunci cand vine vorba de bijuterii din Romania, ele au fost dintotdeauna o oglinda a celui care le poarta, inca din timpuri stravechi.

Ethnic vibe – inspirate din traditia romaneasca
Atat tinutele, cat si bijuteriile care contin motive traditionale romanesti sunt foarte dorite si des raspandite in lumea urbana.
O artista ce lucreaza in lumea mestesugarilor de haine, accesorii si bijuterii traditionale romanesti sau inspirate dupa acestea, a dat in vileag motivul din spatele acestui trend extraordinar de raspandit in ultimii ani in Romania si nu numai:  „Lumea a vrut tot mai mult sa scoata in evidenta motivele traditionale, sa le asorteze, sa le aiba in mai multe articole si asa ne-am văzut obligati sa le raspundem cererii. Combinaţia de culori este in concordanta cu cele de pe costumele traditionale, fie de Oas, fie de Maramures.”

Felicity Store este in totalitate un magazin online creat pentru dorintele si necesitatile de fashion din Romania, asadar nu a putut sta deoparte atunci cand trendurile au impus o directie pur... arhaica. Astfel s-a nascut si colectia Ethnic vibe, care a dat peste cap standardele obisnuite prin prezenta unui inel maxi si a combinarii metalului cu pielea si cu motivele traditionale. Colectia include un inel, cercei, o bratara si un pandantiv, toate avand acelasi pattern traditional romanesc, cu rosu si negru, special gandite pentru cei care iubesc sa poarte 100% bijuterii romanesti. Metalul folosit pentru aceste bijuterii handmade este bronzul, si nu contine nichel sau cadmium, facandu-le astfel usor de folosit si de catre persoanele mai sensibile la anumite materiale.